Nog ong. 40 uren

30 januari 2015 - Zaltbommel, Nederland

Heb zojuist even geteld hoe lang het nog duurt voordat mijn vliegtuig vertrekt en dat is ongeveer 40 uren. Niet lang meer oefff ... ... spannend.... :-)

Heb de afgelopen week heerlijk genoten van mijn gezin, mijn hondje, rust, familie en vrienden. Het was lekker om even niets te moeten en van alles te mogen. Langzamerhand hebben mijn reistassen zich gevuld met allerlei soorten zaken. Kleding voor warme dagen (het is zomer in Kenya) en donkere avonden waarbij de malariamug kan veranderen in een terror-mug (en dus armen en benen bedekt moeten zijn), spullen en kleding voor de kinderen, boeken etc.etc.

Gelukkig mag men naar Afrika, naast handbagage, twee koffers meenemen van elk 23 kilo + handbagage. Welnu, de eerste reistas voor de kinderen staat klaar en weegt maar liefst 22 kilo haha.... Op mijn slaapkamer staat ook nog eens mijn eigen koffer met een soortgelijk gewicht. Dus als de malariamug mij niet te grazen gaat nemen, is het wel een hernia grijnz... En daarnaast nog de handbagage die ook een redelijk formaat heeft. Kenia, here I come! Voor het eerst alleen op reis en dan met een vrachtwagen aan bagage.

Vandaag ben ik op bezoek geweest bij Harm en Yvette H (was gezellig broer en schoonzus :-) )  en  nog wat sponsorpost gehaald bij Yvette Boltze. Een fiks pakket (van de sponsoren) voor bijna alle kinderen, dus dat wordt megaleuk voor de Kiota family. En Yvette B, wees gerust, het paste net in de tas, heb wat knuffels verwijderd maar de post erbij kunnen krijgen.

Morgen ga ik nog even langs bij mijn moeder en komt Hans van Bruggen met Marian nog even langs. Nog 1 dagje thuis relaxen met mijn gezin, daarna op tijd naar bed om vervolgens zondag op tijd te vertrekken richting Schiphol.

Heel veel attente mensen hebben cadeautjes meegegeven voor de kinderen. Van sommigen heb ik zelfs een donatie ontvangen om te besteden in Kenya. Echt ongelofelijk lief en altruïstisch. Ik zal het geld i.o.m. Shawn (de manager in Kiota) beslist nuttig besteden. Daarnaast sta ik nog positief te gloeien van alle lieve wensen, hartelijkheden, hugs, kaarten, sms'jes, telefoontjes etc. van de afgelopen weken.

Mijn volgende blog kan ik hopelijk in Kenya maken als mijn technisch breindeel mee op reis wil.

Tot snel XXXX

1. Hellen meertens:
    Hee Arta,
    Goede reis en heel, heel veel plezier! Grtjs, Hellen
  2. Jeroen:
    Heel veel succes Arta!
  3. Gerda:
    30 januari 2015
    Lieve Arta, zo goed dat je nu bijna echt gaat. In gedachten reis ik met je mee. ....Je bent een kanjer.....!
  4. Bibi van Alphen:
    Hoi Arta,
    Wat super dat je zo'n reis gaat maken, en dan nog wel in je eentje! Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat, en wens je vast veel plezier!
  5. John.:
    30 januari 2015
    En nu ff genieten van de laatste uurtjes hier en dan go.
  6. John.:
    30 januari 2015
    Hug en knff genieten daar in Kenia he.
  7. Gretha den elzen:
    30 januari 2015
    Wat een bijzondere belevenis. Veel indrukken die op je pad gaan komen. Alle goeds en ik ga je volgen. Groet Gretha
  8. Yvon:
    30 januari 2015
    HAHA met zoveel bagage kun je ook beter met een vrachtwagen gaan. Ik spreek uit ervaring ;-)
    Yvon
  9. Ellen:
    Lieve Arta,
    Hele goede reis, geniet van elk moment, we reizen in gedachten met je mee! Liefs Ellen
  10. Yvette:
    30 januari 2015
    En ik heb nog 2 dunne enveloppen voor je! Ik dacht: "Die paar enveloppen van die sponsoren dat was eigenlijk niet zo heel veel.... hahahaha"
    Ik gooi ze bij je in de brievenbus! Even een spoedkoeriersdienst! En verder lees ik dat je prima voorbereid bent! Aftellen! Spannend!

Liefs,
    Yvette! X
  11. Glenda:
    31 januari 2015
    Morgen, rond deze tijd ben je al op weg. Spannend hè: Sinterkaas, Kerst en je verjaardag bij elkaar opgeteld aan gezonde spanning van wat er komen gaat. Het gaat je helemaal lukken en wordt de tijd van je leven.
    Heel veel plezier, geniet ervan en we zijn benieuwd naar je verhalen.
    Knuff
  12. Corry Soer:
    31 januari 2015
    Heel leuk te lezen wat je gaat ondernemen. Een hele mooie reis toegewenst, geniet ervan!
  13. Wilma:
    31 januari 2015
    Lieve Arta, Geniet van alles wat je gaat beleven daar in het verre Kenia. Het is echt once in a lifetime! Heel veel plezier, in gedachten ben je erbij en ga je blog zeker volgen.
    Je bent een topper! Xxx
  14. Ton:
    Lieve Arta,

Het is bijna zover, geniet ervan, hier heb je echt naar toe geleefd!! Heel veel plezier, en ik ben erg benieuwd naar je verhalen.

Hug Ton
  15. Rinus en Hanny:
    Lieve Arta,
    Goede reis en geniet van je welverdiende vakantie we blijven je volgen en zijn benieuwd naar je belevenissen.
    Geniet ervan.
    Groetjes
  16. Hennie:
    1 februari 2015
    Lieve Arta, ik wens jou ongelofelijk veel succes. Wij zullen jou missen, maar jou aanwezigheid daar zullen ze zeker op prijs stellen. Het is nl heel bijzonder dat zo'n kanjer, hun met een bezoek komt vereren. Heel veel plezier en kijk uit! ! Dikke knuffel xxx
  17. Pjer:
    1 februari 2015
    Hoi Arta, vandaag is de grote dag van vertrek. Veel plezier en hou die Malariamug maar buiten. Pjer
  18. Erwin:
    Hoi Arta,
    Veel succes, veel plezier, doe voorzichtig, maar GENIET.
    Groetjes
  19. Ad Kelders:
    Hoi Arta
    Een hele fijn reis en geniet ervan.
  20. Mary:
    1 februari 2015
    Arta superrr veel plezier! Ze zullen superrr blij zijn jou daar te zien Met zoveel spulletjes en warmte die jij bij je hebt Wij zullen jou hier enorm missen liefs Mary zelf natuurlijk
  21. Hennie van den Bergh:
    2 februari 2015
    Hallo Arta
    Nogmaals een hele fijne reis/vacantie en geniet geniet geniet .
    Groetjes dikke hug
  22. Heleen:
    3 februari 2015
    ha lieve, hartverwarmende, dappere Arta, ik hoop dat je een goede reis hebt gehad en wens je vele mooie en boeiende ervaringen toe! liefs Heleen
  23. Jan karel smits:
    5 februari 2015
    hoi Arta,
    Heel fijne reis en wat een feest voor die kinderen en hun leiding dat ze zo iemand als jij bent mogen ontmoeten, en je warmte mogen beleven. Geniet er enorm van !!!!
  24. Eréke:
    6 februari 2015
    Had mijn grote zus even aan de telefoon gisteren...vanuit een "andere" wereld. Veertig graden en wij maar blauwbekken zus ;-). Gelukkig gaat het goed, jammer, maar ergens misschien ook wel fijn, geen internet.....maar vooral genieten!
  25. Mea van Dijk:
    8 februari 2015
    Hey Arta,

Hoop dat je geniet van van je fantastische reis waar je zolang mee bezig bent geweest! Ben benieuwd naar je verhaal.
    Liefs Petra en Mea
  26. Henk Wellerd:
    9 februari 2015
    Hoi Arta,

Hele fijne reis en een mooi verblijf tussen al die blije kinderen.